آموزش علائم ایمنی

نمادهای خطر خود را بشناسید (تصاویر)

علائم خطر

نمادهای خطر بسیار دور از نقاشی های ابتدایی است که برای تعیین سم در اوایل دهه 1800 استفاده شده است.

در نتیجه نیازهای به روز شده برچسب زدن به مواد شیمیایی OSHA ، سال 2016 اولین سال کامل تصویب سیستم طبقه بندی و برچسب گذاری مواد شیمیایی (GHS) در ایالات متحده است.

سیستم GHS ، بخشی از استاندارد ارتباطات خطر OSHA (HCS) ، شامل نه نماد یا تصویری است که خطرات مرتبط با برخی مواد را تشخیص می دهد. استفاده از هشت مورد از این نه مورد در ایالات متحده اجباری است ، به استثنای تصویربرداری محیطی (به زیر مراجعه کنید).

هر پیکتوگرام نوع خاصی از خطر را پوشش می دهد و به گونه ای طراحی شده است که بلافاصله برای افرادی که مواد خطرناک را کنترل می کنند قابل تشخیص است.

علاوه بر تصاویر ، برچسب ها باید شامل یک کلمه سیگنال (“خطر” یا “هشدار”) ، یک بیانیه مختصر خطر و یک بیانیه احتیاطی باشد که روش های جلوگیری از قرار گرفتن در معرض را شرح دهد.

تصاویر و توضیحات

خطر سلامتی: یک عامل ایجاد سرطان (سرطان زا) یا ماده ای با سمیت تنفسی ، تولیدمثلی یا ارگانیک است که با گذشت زمان باعث آسیب می شود (خطر سلامتی مزمن یا طولانی مدت).

شعله: مواد قابل اشتعال یا موادی که خود در معرض آب یا هوا قرار دارند (پیروفریک) یا گازهای قابل اشتعال ساطع می کنند ، خود مشتعل می شوند.

علامت تعجب: تحریک کننده فوری پوست ، چشم یا دستگاه تنفسی ، یا مخدر.

سیلندر گاز: گازهایی که تحت فشار ذخیره می شوند ، مانند آمونیاک یا نیتروژن مایع.

خوردگی: موادی که در اثر تماس با آن باعث خوردگی / سوختگی پوست یا آسیب دیدگی چشم می شوند ، یا در برابر فلزات خورنده هستند.

انفجار بمب: مواد منفجره ، از جمله پراکسیدهای آلی و مواد بسیار ناپایدار در معرض خطر انفجار حتی بدون قرار گرفتن در معرض هوا (واکنش دهنده های خود).

Flame Over Circle: اکسید کننده ها را شناسایی می کند. اکسید کننده ها مواد شیمیایی هستند که باعث سوزاندن می شوند یا آتش را داغ و طولانی می کنند.

استخوان جمجمه و ضربدری: موادی مانند سموم و اسیدهای بسیار غلیظ که اثر سمی فوری و شدیدی دارند (سمیت حاد).

خطر محیطی: مواد شیمیایی سمی برای حیات وحش آبزیان. (غیرالزامی)