دسته‌بندی نشده

فرایند تولید و ساخت تابلوها

فرایند تولید و ساخت تابلوها

فرایند تولید و ساخت تابلوها ایمینی، در جاده ها ، شرکت ها و یا ادارات هر کشور ضروری بوده و از رونق بالایی برخوردار است. قوانین ایمنی در کشور ها با یکدیگر متفاوت است اما بیشتر آن ها جامع می باشند. این علائم در خیلی از مکان ها قابل مشاهده می باشند و کمک های بسیار به ما می کند. تابلو های ایمنی از نوشته ها و شکل هایی تشکیل شده اند که اشکالات روی آن منظور را به دیگران برساند.

دیگر فواید تابلو های ایمنی

این تابلو های ایمنی در جاده ها به ما در مسیر یابی ، هشدار سرعت، بستن کمربند ایمنی و… و در شرکت ها با کاربردهای متفاوت همانند احتیاط کنید، لطفا از عینک استفاده کنید و… کمک می کند. شما میتوانید به راحتی در رابطه با تاریخچه تابلو های ایمنی اطلاعاتی کسب کنید.

فرایند تولید و ساخت تابلوها

فرایند تولید و ساخت تابلوها ترافیکی

برای ساخت تابلو های جاده از انواع متفاوتی شبرنگ استفاده می شود که این امر موجب می شود دید راحت تر در شب وجود داشته باشد و به آسانی آن را درک کرد.

نصب این تابلو ها به طور معمول در فضا های باز می باشد و از لحاظ دوام از مقاومت بالایی بر خوردار است که در برابر شرایط آب و هوایی چون گرما و سرما، بارش، باد و طوفان بایستی بسیار مقاومت از خود نشان دهد.

این تابلو ها باید به گونه ایی باشد که در فاصله دور به راحتی قابل مشاهده باشد تا رانندگان به راحتی از محتویات آن با خبر شوند.

در ایران تولیدات تابلو های ایمنی ، تابلوهای ترافیکی و اطلاع رسانی بسیار مرغوب بوده و دارای کیفیتی بی نظیر می باشند.

برخی از ویژگی های تابلو ها :

  • شبرنگ با کیفیت در ساخت تابلو استفاده شود تا دید بهتری داشته باشد
  • تابلو هایی که از دور دیده میشوند و باعث جلوگیری خطر تصادف می شوند
  • راهنمایی به صورت راحت تر
  • تصاویر با درک راحت تر
  • باعث جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از جاده ها باشد
فرایند تولید و ساخت تابلوها

نحوه چاپ علائم تابلو ها

باتوجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی چاپ، شرایط چاپی تابلو ها را بهبود بخشیده است. سرعت و کیفیت بالا و چاب با دستگاه های روز برای تولید تابلوهای ایمنی یکی از مزیت های امروز تولید محسوب می شود و فرایند کار را چند برابر می کند.

مقررات مربوط به طراحی تابلو ها

ماده 1 – تابلو علایم و اتیکت های ایمنی وسیله ایی است برای پیشگیری از حوادث، خطرات و آسیب ها یا بیماری های ناگهانی

الف: باید از کلمه خطر در تابلوها با علائم خطر استفاده شود که این تابلو ها در مواقعی  که افراد را تهدید می کند بکار روند.

ب: در علائم هشدار باید از کلمه هشدار استفاده شود که از آسیب های پیش رو جلوگیری کند و درک نماد را برای افراد راحت تر کند.

پ- در علائم احتیاط بایستی از کلمه احتیاط استفاده گردد و به طور کامل بیانگر خط مشی ایمنی کارگاه و حفاظت از منابع انسان باشد.

ث- محتوی دستورالعمل های تابلو های ایمنی بایستی بیانگر و یاد آور آموزش های ایمنی و دستورالعمل های عمومی مرتبط باشد. باید به گونه ایی باشد که به افراد گوش زد کند و از خطرات احتمالی جلوگیری نماید.

ماده 2 – رنگ ها

قرمز : به عنوان رنگ اصلی خط

نارنجی : به عنوان رنگ اصلی هشدار

زرد : به عنوان رنگ اصلی احتیاط

سبز : به عنوان رنگ اصلی محل تجهیزات اولیه، خروج اضطراری و علائم ضروری

آبی : به عنوان رنگ اصلی علائم آگاه کننده

ارغوانی : به عنوان رنگ اصلی علائم تشعشعی و تابشی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با استاندارد ها می توانید در این سایت آن را مطالعه نمایید.

فرایند تولید

بسته به سفارش جنس قالب اصلی تابلو مشخص می شود اصولا از فلزات و پلاستیک ها برای قالب تابلو ها استفاده می گردد. سپس با بررسی محل قرار گیری تابلو نوع متریال چاپی مشخص میگردد سپس طرح های چاپ شده توسط دستگاه های پیشرفته برش خورده و بر روی دستگاهی به شکل میز پینگ پونگ برچسب را بر روی قالب پرس می کند. در نهایت تابلو تهیه شده به در محل مدنظر نصب می گردد.

انواع تابلو ها

تابلو های به صورت تک منظوره و چند منظوره تهیه می شوند و در کیفیتی بالا با ماندگاری و مقامت بیشتر همراه با هزینه کمتر تولید می شوند.البته اکه این تابلو ها بر اساس استاندارد های بسیاری طراحی گردیده است اما یکی از پر کاربردترین تابلو ایمنی موجود از استاندارد مربوط به ایزو 3864 در ایران پیروی می کند.

  • تابلو ایمنی کار
  • تابلو ایمنی کارگاه ساختمانی
  • تابلو ایمنی کارگاه ها و شرکت ها
  • و…
فرایند تولید و ساخت تابلوها گنجینه تصویر

آموزش

خیلی وقت ها علائم ایمنی قابل درک می باشند اما با این حال لازم است در باره آن ها اطلاعات بیشتری کسب کنیم. این آموزشات شامل:

  • کد گذاری رنگی و معنایی
  • علائم دستی
  • هشدارهای صوتی و معنایی
  • علائم ایمنی در آتش‌سوزی
  • علائم ایمنی در مواد و گاز های سمی
  • هشدار های کلامی اصلی

و در پایان بیاموزیم اگر عمر تابلویی به پایان رسیده است برای جایگزین کردن آن چه باید کرد.

طرح بندی تابلو ها

شما میتوانید در برخی موارد به شکل اختصاصی و باتوجه به محیط و زیبایی آن می توانید با طرح های مربع، شش ضلعی، مثلث و… تابلو های خود را سفارش دهید.

در پایان

همانطور که در اوایل مقاله گفته شد تابلو های ایمنی جهت هشدار ها و جلوگیری از خطرات نصب می شوند. میتوانیم با اشکال و بند های قانونی موجود با کیفیت ترین متریل را انتخاب کرده و تابلو های مختص به محیط و نیازمان سفارش دهیم.

ایمن گنجینه تصویر با سابقه حرفه ایی در این عرصه در حوضه خدمات طراحی و تولید تابلو های ایمنی در کنار شما است. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و برقراری ارتباط با ما در تماس باشید و از مشاوره ما بهره‌مند شوید.